|
|
|
|---|---|
|
Passagerarstolen går bara att sjuta fram 7-8cm sen tar det tvärstopp. Ska demontera den och för att komma åt bakre bultarna behöver den fram längre. Nån som vet varför den tar stopp? | |
| Svar: nej egentligen inte. Men jag samma fel på min volvo och då var det en elkontakt som hade trillat ur sin plats, blev så efter rengöring. Så mitt tips är att gå igenom sladdar och annat under stolen först. | |
|
Låter mekaniskt, har det kommit i något skräp i skenan som stoppar? Är det el, kasnke någon givare är trasig och tror stolen är max framme, vet inte om de kan kalibreras om, troligen inte. /Patrik, 330dA Xdrive touring -10, 330iA cabrio -03, BMW CS 4096 |
|
|
Det lär knappast vara någon elektrisk givare som TROR att stolen är längst fram, eftersom givaren som bryter sitter längst fram. Tror snarare att det kommit i något som blockar, typ ett mynt eller liknande. Du kan ju prova höja stolen till max, för då förflyttas den ju lite framåt också. |
|
|
Ganska osaanolikt men du kan jag också ha en skada i skenan som stoppar. Men jag tror mest på vad Alexander också säger - något skräp som hamnat i kläm. Skulle också kunna vara att höger och vänster sida rör sig olika fort och stolen hamnar snett i spåren och det tar stopp. Men börja med att kolla efter skräp i och kring skenan. /Patrik, 330dA Xdrive touring -10, 330iA cabrio -03, BMW CS 4096 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.