|
|
|
|---|---|
|
Jag har precis köpt en BMW 430i, 2018, med registreringsnummer SEZ347 och har en fråga angående öppning och stängning av hardtopen. Jag har provat men det verkar inte gå vilket är märkligt. På min BMW 428 cab gick det att använda bilnyckeln för att öppna hardtopen. Jag skulle vilja veta om jag kan öppna och stänga hardtopen med min bilnyckel? Det finns även en knapp för hardtopen i bagageluckan, men den verkar inte fungera. Normalt sett, om en sådan funktion inte finns på bilen, bör det heller inte finnas någon knapp för det. Jag behöver därför din hjälp för att se vilka funktioner som finns på min bil och vilka som inte gör det. | |
|
Både din 428i och 430i är ju båda samma modell, dvs F33 så det låter konstigt att de tagit bort den funktionen till senare årsmodeller och faceliften. Men om du haft en "likadan" bil innan så kan det ju inte vara någon tvekan om att du vet hur man gör. Men vadå, en knapp i bagageluckan för att cabba upp/cabba ner? Det låter väl konstigt då bagageluckan väl behöver vara stängd för att plåttaket ska kunna opereras. |
|
|
Hej, Jag hade en 2014 F33 tidigare som ej hade öppning via nyckeln. Kollade på denna lösning då men köpte aldrig. Länk / Håkan |
|
|
Jag köpte den modulen till min F33:a, funkar bra och var rätt lätt att installera Knappen i bagagen är för att lyfta taket när det är nedfällt, för att komma åt saker i bagaget utan att fälla upp taket helt. BMW CS #5206 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.