|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har lite småbucklor på min bil (ungefär som om någon tryckt ner tummen i plåten), de är väldigt "grunda" och plåten är inte vikt. Jag har hört att detta går att fixa utan att göra på "vanligt" sätt, dvs plocka av skärmen och lacka om osv. Är det någon som vet något om denna teknik? Mvh/Stefan | |
storken25 |
Det går alldels utmärkt! Jag vet en kille som gjorde det åt mig, och man kan inte se att det varit en buckla innan! |
|
Hej, Storken25. Tack för ditt svar. Har du möjligtvis någon kontakt som jag kan ringa??? Jag vill hemskt gärna bli av med dessa småbucklor. Tack på förhand. Mvh/Stefan |
|
| Glömde fråga vad det kostade... | |
|
Flera DITEC-anläggningar har denna typ av service. Det kallas "paintless dent removal" eller PDR och kostar ca 6-700:- Kolla ditecs hemsida: Länk Stefan L |
|
|
Hej, Stefan L. Stort tack för tipset, har pratat med dem och ska ev åka dit så de får kolla på skadorna. Mvh/ Stefan |
|
|
De nada. De verkar kunna fixa det mesta av mindre bucklor så länge lacken är oskadd och de bara kommer åt. Hoppas det löser sig till det bästa. Stefan L |
|
Acke |
Stefan ! Jag har också fixat en buckla i dörren på detta sätt. Funkar mycket bra. Syns ej att det varit en buckla. Men det var ett helvete att få reda på att det går att laga bucklor på detta sätt. När jag ringde runt till olika verkstäder sa de att det inte gick utan att jag skulle lämna in bilen och spackla samt lacka. Jävla idioter som säger så för att tjäna pengar. Aldrig att jag vill spackla min bil i onödan. Lack och lagning skulle säkert kosta 3000 kr. Nu kostade det 500 kr och det syns inte ett spår av skadan i dörren. (parkeringsbuckla) Någon klantskalle som slängt upp dörren på min välvårdade bil. Fan om man skulle sett idioten vet jag inte vad jag skulle gjort. Krävt honom på en massa stålar !!! BMW 528I Touring 98 |
|
Tjena, Acke. Tack för ditt svar. Alltid kul att få höra att denna teknik verkligen fungerar så bra som det sägs. Jag upplevde samma sak som du, varenda verkstad jag ringde till hävdade bestämt att man var tvungen att göra på "vanligt sätt", dvs lacka om osv. Verkar som att denna teknik kommer att komma mer och mer. Det är dessutom väldigt bra att slippa lacka om, då man ska sälja bilen eftersom nästa ägare inte kan veta om bilen har varit krockad eller om man enbart fixat "småskavanker". Mvh/Stefan |
|
BMW Kungen |
Jag har samma problem, jag pratade med BMW Group gbg, å fick telenr. till en som åkte runt å fixade småbucklor med en maskin som suger ut bucklorna.. har inte provat om det blir bra än. //Kungen |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.