|
|
|
|---|---|
| Jag ska byta sommardäck och funderar på vanliga extra förstärkta däck istället för runflat . Funkar det och finns här i så fall några tips på märke modell som funkar utan att bilen blir svajig och sladdrig i bakvagnen | |
| Bytte nyss från runflat (G31) till vanliga Conti contact 7 (100xl/förstärkta). Som en ny bil utan runflat, | |
|
Är det korrekt att man inte får blanda så att man har rf på framaxeln och vanliga på bakaxeln? Jag vill sluta med RF men fram och bakdäcken slits inte lika snabbt... |
|
|
Rekommendationen är att inte blanda RFT och vanliga. Jag skulle säga att de flesta vanliga däck från premiumleverantörer fungerar bra till din 530d GT och kommer göra ett bättre jobb än RFT gällande komfort och grepp utan någon risk för sladdrighet. |
|
|
Även jag har kastat bort RFT till förmån för XL-däck (finns det ens utan XL idag?). Har kört både Nokian Hakka Black 2 och senast i våras på Continental Conti 7 - de senare är klart mer komfortabla och passar bättre till mina barnvagnsexpresser. Skulle aldrig falla mig in att återgå till punkteringsfria däck! Hopplöst stötigt, hoppigt och högt ljud med RFT, fattar inte att en biltillverkare som BMW lägger ner miljarder på att utveckla bästa åkkomfort - sen slänger man på närmast massivt gummi på fälgarna! Tycker mig märka en liten bränslebesparing också! |
|
|
jag köpte kumho PS 71 dom gilla inte min xdrive trots rek på regnr och säljaren på däck 365 . så är där nån som behöver köpa nya sulor har jag till salu då dom slingrar sig och vägrar ta tillbaka eller erbjuder 50% av värdet |
|
| UNDVIK DÄCK365 RIKTIGA ÅLAR | |
|
Du skriver: "UNDVIK DÄCK365 RIKTIGA ÅLAR " Menar du att en viss däckhandlare inte tillhandahåller de specifika däck du beställer? Oavsett var jag beställer från brukar det jag får levereat vara exakt vad jag beställt. |
|
| Bytte du runt om eller bara två däck? | |
| jag bytte till det rekommenderade till min bil via regnr muntlig kontakt koll carinfo samt exakt samma dimension som det som satt på . Och naturligtvis alla däcken runt om . | |
|
Kan du beskriva problemet? Märker du en sämre gång på bilen? Får du larm i bilen? Felkoder på x-driven? Hade Kumho Ecsta på min x-d när jag köpte den, bytte dem snabbt då de var mer eller mindre blankslitna. Förvisso ingen GT och en annan däckdimension än vad du har (jag har 245/45/18), men jag upplevde inget konstigt i bilens uppförande på vägen. Möjligt att jag haft någon felkod på rullomkretskompenseringen, men den har inte kommit tillbaka efter att jag raderade dem och bör ju inte ha med byte av däcktyp att göra, snarare att kanske de tidigare monterade vinterdäcken var ojämnt slitna och att felkoden därför fanns där... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.