|
|
|
|---|---|
|
Hej! Håller på att byta ventilkåpspackning på min BMW 525i E61 2005 (Verkar vara motorn N52B25). Det var rätt krångligt att få loss allt, och nu när jag tittar närmre på den tycker jag den ser dålig ut, själva kåpan alltså! Det är alltså brunnen för tändspolen längst in mot bilen, ganska högt upp det ser ut att ha börjat gå sönder. Ser nästan ut som något exploderat där, och materialet har börjat falla sönder. Farsan säger att det nog inte är någon fara, men jag tänkte fråga internet-expertisen innan jag monterar tillbaks det... Det har ju i och för sig fungerat hittills, så det kanske inte är någon fara då? Men jag undrar vad som kan ha hänt? Vad tror ni om det? Bilder på länkarna: Länk Länk Länk Tack på förhand! | |
|
Det verkar iallafall inte vara någon fara. Jag var inne på BMW och de sa att förmodligen var det en tändspole som blivit riktigt dålig vid nåt tillfälle, och nån gnista slagit igenom. (Bilen går bra så den är förmodligen bytt för länge sen) Så det innebär också att jag kört med det länge, och inte märkt nåt dåligt av det. Inte heller märkt nåt av det på den månaden som den suttit tillbakamonterad! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.