|
|
|
|---|---|
|
Bilen gick bra fram till för några dagars sedan. Vi ett tillfälle skulle jag starta AC så började bilen tappa kraften och dog. Efter det gick inte att starta bilen direkt. Efter några försök gick motorn igång igen men efter 500m dog igen. Och nu håller den på så hela tiden. Inga synliga felkoder kommer fram. Bensinpump är relativt ny och även bensinfilter. Tändspole är bytt. Fräscha tändstift. Ny luftfilter och lamda. Några förslag på vad är det som spökar? Tacksam för alla tips! | |
|
Hej, Verkar det inte ändå handla om bensinpumpen? Eller för all del reläet. För mig låter det rätt typiskt. Lätt att kolla i a f. Ett kort surr när du vrider på tändningen och sen vid startförsök. Kanske bra att be om lyssnarhjälp. /Lennart |
|
| Bensinpumpen hörs under baksätet varje gång man vrider nyckel innan start. | |
|
Bygger upp trycket och stannar sen? I så fall har jag inget mer att tillföra, tyvärr. /Lennart |
|
|
Du skriver att problemet började med AC:n. Långskott men häng av remmen till AC-kompressorn? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.