AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
588

BMW 745D 2005 Startar inte

La
75
Lasse740
BMW 745d
BMW som la av efter man fått upp farten till ca 100km/h startade om och sedan lika efter en tid vägrade starta.
Felsökt och bytt pumpare, först i tanken och sedan högtryckspumpen till en ny som jag köpte i england
Måste denna programmeras för att den skall fungera ? Någon som vet
Bilen vägrar fungera, pumpen i tanken startade förr och pumpade upp tryck när man tryckte på startknappen men det har den slutat med, går dock att köra den ifrån testprogrammet i datorn ?
HJÄLP !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hej,

Lite lösa funderingar.

Tankpumpen startar inte som den brukar men kan tvångsköras.

På de flesta av våra bilar, brukar nog tankpumpen prima när tändningen slås på (men bara med ett visst avstånd i tid mellan gångerna.)

Eftersom det uppförandet nu saknas, ser jag (från min enkla horisont) två möjliga orsaker.

1. Att den tryckvakt, som övervakar denna sekvens, har slocknat. Och

2. Att ledningen är blockerad, t ex genom ett tätt bränslefilter - diesel brukar väl kunna innehålla en del goja? Nån nyligen misstänkt tankning? - som gör att trycket ”redan finns” uppbyggt, så att tankpumpen inte får någon signal att det är dags.

Som sagt, bara funderingar från en som egentligen inte vet . :)

/Lennart
La
75
Lasse740
BMW 745d
Hej
Filtret är bytt
Var skulle denna tryckvakt kunna sitta ?
Med vänlig hälsning,
Lasse

Anade att filtret var bytt. Men ändå.

Jag har i ögonblicket ingen aning om hur tankpumpen styrs. Inte på min egen bil heller, för den delen.

Det blir till att forska vidare.

Har du, förresten, läst ut felkoder? Alltid en bra åtgärd när sånt här spök händer.

/Lennart
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.