|
|
|
|---|---|
|
Jag hade min M5 E39 från 2000 uppe på en lyft bara för att titta igenom den undertill. På vägen hem känner jag att bilen ålar till när jag gasar på. Det är precis när jag trycker till på gasen och även när jag släpper på gasen igen. En lite slingrande obehaglig rörelse. Det enda jag kunde se som var slitet var samma bussning på båda sidor i bakvagnen som var helt slut och det kände som om den påverkades till det sämre när jag lyfte upp bilen. Jag får känslan av att det kommer bakifrån. När jag körde av liften så slog jag i lite under fronten i plasten, inget allvarligt men man hörde det så jag funderar på dessa bussningar är boven eller eller om hjulinställningen kan ha påverkats. Vad tror ni? Bilder på bussningen bak som är slut på båda sidor: Länk Tack på förhand! | |
|
om du konstaterat att bussningar är slut är det väl bara att byta? Att plasten slog i när du körde av beror nog på liftens höjd tänker jag. Nej, tror inte hjulinställning påverkades Fixa bussningarna, kolla att fronten sitter fast ordentligt och njut av bilen |
|
|
Haft två st M5 E39 och båda hade liknande symptom - i båda fall var det en kulled i bakvagnen (1 st per sida) som var dåliga, finns ett verktyg att köpa för att underlätta montering/demontering. Se filmen nedan: |
|
| Jättebra tack! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.