|
|
|
|---|---|
| Ni som redan kör i-bilar - Hur ser servicarna på elbilarna ut? Vad är intervallen (typ upp-till-två-år-eller-tretusen-mil)? Vad innehåller de? Vad kostar de? | |
|
Det varierar jättemycket mellan märken. Tesla har inga krav alls. Min förra Audi hade samma 24mån/3000mil serviceintervall som ICE bilar. Förutom att springa runt och fylla spolarvätska och kolla att lampor fungerar (meningsfulls med LED eller hur?) så bytte de ”kylpatron i bakaxeln”. Det var allt man fick för 5 papp. |
|
| Om bromsolja behöver bytas, för att det tar upp fukt, i ICE-modeller borde något liknande gälla EV:s? Kan intervallen möjligen vara längre om de används mera sällan? | |
|
Även om det är intressant att se likheter och skillnader mellan olika tillverkare så är jag ändå i första hand intresserad av BMWs innehåll, intervaller och prisindikationer :) |
|
| Kupéfilter byts väl också i samband med service. Läste på tyska forum att vissa BMW iX ägare hade problem med AC och då fick man lov att byta Nanopartikelfilter ( tydligen ganska dyrt med en sådan ) och då funkar AC fint igen. | |
| Jag har köpt förbetald service för 6 år. Jag tror att det är lönt, speciellt om man är som jag, lämnar in bilen till originalverkstad alltid. Vad det kostar kan din närmaste verkstad svara på. Priset, tror jag, beror på modellen också. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.