|
|
|
|---|---|
|
Uppdaterad! Fick loss pluggen! behövdes bara lite våga och kraft så släppte den. Nu till nästa beskymmer..... När jag tog bort pluggen så rinner en massa olja ur hålet som jag tror är nivå hålet - har jag fel? Kan det vara så att det har varit för mycket olja från början? Bilen står i våg. Hej, Nu behöver jag råd! Har bytt automatlådans värmeväxlare för vattentemperaturen aldrig gick upp som den ska. Vid bytet så rann ca: 6,5 dl ur som jag nu ska toppa upp med samma mängd. Jag försökte lossa olje pluggen men jag vågar inte ta i för den sitter benhårt fast. Jag provade att låssa de två anslutningarna på lådan till oljekylaren för att fylla den vägen, men det bara rann över. Nu undrar jag ifall det finns något annat sett att fylla på mina 6,5dl? Mvh, Ola | |
|
Du sha ju ha rätt temp på transmssionsoljan, mellan 30 och 50 grader, då ska du öppna plugen och låta allt överföd rinna ut. Har du följt anvisningarna för oljebyte från ZF? |
|
|
Hej Steaman! Jag kopplar upp mig med xHP appen och varmkör lådan till 30-50 grader. Sedan öppnar jag pluggen med motorn igång - såg en video på det, och fyller på ifall nödvändigt. Jag har ju inte bytta all olja, bara ska toppa upp det som rann ur vid byte av automatlådans värmeväxlare. Mvh, Ola |
|
|
Hej, Förstår inte riktigt vad TS gör eller har gjort. Men det här mekartipset kanske kan ge lite vägledning, även om det handlar om ”fel” låda. Klarar inte av att länka på den här superduperbra iPhone, men sök under Melartips på ”Nivåkontroll”. /Lennart |
|
|
Här finns en mycket bra DIY. Du kan ju ha luftfickor i systemet och jag skulle följa ZFs instruktions diagram som finns länkat i den här beskrivningen. DIY: Let's Change Our Transmission Fluid Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.