AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
818

usa importerad f10, bra eller dåligt?

vill importera en f10 från tyskland.

flertalet f10:or i tyskland är usa importerade.

är detta varningstecken? eller är det lugnt?
He
355
Henrik335i
523i e61 -08
Gissar bara att det är mycket krockat översvämmat och annat skadat skrot som skeppas ut ur staterna. De exporteras för att det inte finns nån efterfrågan på bilarna där.

Kan tänka mig prestigemärken går till europa och budgetmärkena går till sydamerika.

Ett annat minus är att usa bilar har fula reflexer på hörnorna och säkert fler spunkgrejer man inte vill ha med o göra
tack för ditt svar.

konstigt nog gillar jag reflexerna på sidan :)
Googla chassinumret detta då många Nordamerikabilar varit skadade. Är bilen schysst kan du fundera på att köpa. Det finns några detaljer att tänka på. Kommer navi och annat fungera här? Läste om en I Nya Zealand där det är vanligt med Japanimport inte kunde använda tjänster som bilar nysålda i Nya Zealand har. Detta då det skiljer i vilket zon bilarna säljs.

För min del är det de två versioner av F10 som inte säljs här som jag hade varit intresserad av: 550i/6 och M5 6vxl. De finns enbart i Nordamerika-version. Övriga hade jag troligen hoppat. Kom även i håg att exempelvis 550i har mindre bromsar på exemplar sålda utför Europa. Finns dock en superläcker 1 av 1 M5 F10 DKG som jag hade accepterat trots den varit krockad.

Reflexer i framstötfångaren visar att åtminstone den inte är utbytt. Frontsmällda bilar som lagas här saknar dem, då bilarna får Europastötfångare.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.