|
|
|
|---|---|
|
Tjena, Hur vanligt är det att fjädersätesgummit är slitet? Dvs de gummidetaljer som ligger mellan fjäder och metalldelarna på fjäderbenen. Behöver de alltid bytas ut när man byter fjädrar? Jag ska byta ut samtliga fjädrar (och dämpare) på min E91'a och det blir ju en extra kostnad på ca 1200 kr om man byter ut samtliga gummidetaljer vid bytet (totalt 8 delar). Någon som har erfarenhet av hur pass mycket dessa slits? Är det dumt att inte byta? | |
| Jag har nog aldrig bytt dessa, men heller aldrig sett att de är särskilt dåliga. Skall du behålla bilen en längre tid är det väl iofs värt ett byta. | |
| Om dom inte är trasiga så hade jag inte bytt | |
| blixten: Inte jag heller. Dock svårt att veta i förväg om de är dåliga innan man plockat ner allt. Det verkar vara ett par dagars leveranstid så det är ju lite surt om man har allt nerplockat och vill sätta ihop bilen igen och behöva vänta på delar 2-3 dagar. Men givetvis vill jag inte byta de om jag inte behöver det. Jag tänkte mest höra vad ni har för erfarenheter angående om de ofta är dåliga. | |
|
Jag har alltid bytt dom vid dämpar fjäderbyte, gummi torkar efter 10-15 år och om ny metall kommer på halvtorrt gummi som ska forma om sig så börjar det nog kvittra. Det är så lite pengar i förhållande om du ska göra om jobbet om 2 år. Mvh Asken |
|
| Jag vet inte riktigt om jag håller med dig där Asken. En del på forumet anser konsekvent att man man skall byta fler delar än nödvändigt vid reparationer. Visst det är alltid trevligt att montera nya grejor, men i längden kostar den filosofin pengar utan att man egentligen får någon valuta för dem. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.