|
|
|
|---|---|
|
Hej, ny på forumet och nyligen köpt en Bmw E39 528iA -98 och har fått följande problem: Högtalarna slutar fungera ibland och börjar fungera igen när det regnat mycket. Problemet började medans jag körde och ljudet bara plötsligt försvann men stereon lyser, har den stereon med kassettband. All ström försvinner vissa gånger när jag försökt starta/låsa upp bilen men börjar fungera igen efter en stund. Första gången strömmen försvann var när jag skulle starta på morgonen innan jobbet så vred jag på nyckeln ett steg o instrumentbrädan tändes sen när jag vred ett till steg slocknade allt direkt och fungerande inte förän senare på dagen. Detta händer typ varannan vecka och hänt 3ggr nu. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Börja med att kolla så batteripolerna på batteriet sitter åtdragna ordentligt. Och jordanslutningar är rena och inte oxiderad , jordningen mellan motor och kaross. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Även tändningslåset/kontaktplattan bakom det kan vara värt att kolla på. | |
| Hej, tack för era svar. Problemet kom idag igen efter jobbet, satte på en hjäpstart så jag kunde öppna bakluckan och kolla batteriet och då började allt funka igen utan att jag rörde batteriet. När jag kom hem kollade jag polerna och jordpunkterna i motorutrymmet och inget satt löst eller såg ärgat men tog smärjelduk och putsade ändå. Så antar att det inte var problemet men svårt och veta då det bara kommer ibland. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.