AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
685

Alpine HIFI programmering

Hej, har nyligen installerat BMW original tillbehöralpine HIFI

Men det slutliga steget är att programmera (för att få bort bas stereons diskantförstärkta ljudkurva den försökte kompensera för att det inte tidigare fanns diskanter)

Detta sker med ett program som heter ISTA/P.

Min fråga blir då, Vilka verkstäder har detta program är det bara auktoriserade?
Var hos min lokala BMW återförsäljare och de ville ha 1800kr för det vilket jag tycker låter dyrt.
1800 spänn är ändå rätt prisvärt - ISTA/P måste programmera alla uppdateringar som bilen vill ha innan dom kan lägga till ditt eftermonterade tillbehör - det kan ta en hel dag i värsta fall.

Det finns andra program som du kan använda men kräver lite mer av användaren , winkfp och ncsexpert borde fixa biffen om bilen är en E-Serie är det F-serie så gäller esys.

Det finns andra verkstäder som kan ordna det hela, tveksamt om det blir så mycket billigare dock.

Du kan alltid kolla med Ola här på forumet vad ett kit kostar så kan du göra det själv.
Ok intressant tack,

Har sätt att det går att programmera något med obd2 och bimmercode som kallas aftermarket hifi eller något likande tror ni det kan vara samma sak?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.