|
|
|
|---|---|
|
Hej Har en BMW 520d -16 Har problem med luftfjädringen bak som inte vill hissas upp emellan åt. Bytte båda bälgarna för 7 mån sen på BMW, har nu även bytt säkringar (som var hel) och nivåreglerings reläet (de gröna) men utan framgång. Finns ett multirelä bland säkringarna som är varmt och drar jag ur den och sätter i den igen så hissas bilen upp, sen kan jag åka en bit och ibland längre. Man hör att kompressorn jobbar, men den går varken länge eller lite. Så känslan är att den fungerar. Är de någon som har en aning? Styrboxen? Nivå sensorer? | |
|
Är inte helt med hur felet ser ut för dig. Kan du beskriva det bättre. ena eller båda sidorna? sjunker den ned mycket? hur ofta etc? Kompressorn skall inte gå länge eller ofta om man inte lastar mycket och ofta. Men det finns en backventil i kompressorspaketet som kan krångla. |
|
|
De är på båda sidor och den sjunker ända till botten, så man studsar fram. De händer varje gång jag sätter mig i bilen, ibland direkt när jag startar bilen, och ibland hinner jag åka nån Km innan de börjar. Då får jag stanna gå och dra ut de svarta relät, sen i med igen sen kan ja åka vidare. Blir mer tätare nu mellan gångerna än var de var första gången de hände. |
|
|
Som Matthias skriver så kan det va ventilen som håller på och ge sig. Många som haft problem med att den fastnar i öppet läge och därmed släpper ut luften. Kostar typ 400kr Länk Väldigt enkel att byta, finns massvis med videor på YouTube om problemet. Lycka till! / Niklas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.