|
|
|
|---|---|
|
hej jag vill skaffa en f10 sedan bensinare automat. är det en specifik årsmodell man bör undvika? | |
| Vilken motor tänker du dig? | |
| vet inte. liten motor är ok. | |
|
Det är väl som vanligt när man köper begagnat: skick/underhåll och förra ägaren på bilen är viktigare än specifik årsmodell. Om du nöjer dig med volymmodellen, 520d, så skulle jag kolla på årsmodell från 2015, då kom B47-motorn på 190hk. |
|
|
Hmm, ursäkta, ser nu att du vill ha en bensinare😕 Tyvärr har F10-modellerna 523i, 528i och 530i den kanske sämsta BMW-motorn genom alla tider : N53. Så du måste upp på en 535i om du vill ha en bensinare. Finns i och för sig även 520i som är en fyrcylindrig motor men den tycker jag personligen är för klen för en 5–serie. |
|
| ok så det är n20, n52 & n55 som man bör satsa på? | |
| eller n52 är outside europe. så det är mellan n20 och n55. | |
| visas motorkod på transportstyrelsens sida? | |
|
Även de första årsmodellerna med v8 hade väl tveksam kvalitet... JAg hade satsat på en LCI, dvs MY-14 eller nyare. Om du tittar på 535i så hade jag letat efter bilar med Innovation Edition, mkt trevligt paket. Men det paketet kom väl till MY-16 om jag minns rätt. |
|
|
Precis, det är väl egentligen N20 som gäller om du tycker att en liten motor är ok. Kom på att 528i från årsmodell 2012 är den fyrcylindriga N20-motorn, däremot så har årsmodell 10-11 av 528i den ökända N53-motorn. Länk |
|
| vilken är bättre och varför? n20 eller n55? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.