|
|
|
|---|---|
|
Tja Tar gärna tips och råd gällande ett ev köp av denna bil. Många ägare, men mest firmor så antar att allt är i sin ordning? Ligger priset rätt? Någon som vet nått om just denna bil? Vill få med vinterhjul i köpet. Vad mer värt att tänka på? Länk | |
|
Spontant så känns den väldigt dyr men ser ju att många ligger här, (i begärt pris) men har svårt att tro att man får ut dessa priser idag. Det säljs inte många M5 numera. /Anders |
|
|
Jag såg en en svart M5 Competion på Bavaria i Sundsvall idag,men den ligger inte ute på annons än. |
|
Lasse Karlsson |
Kimi 68! Varför många ägare, på en M5-21, med så få mil?? Jag skulle inte velat ha många ägare, om jag skulle vilja köpa den! Varför köper du inte en ny? Eller ser dig om i segmentet, ganska lika mil, men nått eller 2 år äldre? Köpte min nya M5 Comp- 19, nu för några månader sen. Den har gått ca 3700 mil, är fullutrustad(utom taklucka), komplett servad o i ett fantastiskt skick. Köpte för 875.000 privat, o är säker på att du idag ganska lätt hittar M5 Comp, med lite mil, Sv sålt, fullservat, o mycket bra skick 2019/2020, för runt 850-900.000! Som "med känsla " skrev, så finns det gott om bilar till försäljning, nästan inga köpare. Det är köparens marknad, så det skriker om det! Där skulle jag leta, alt köpa nytt! HA DET! modolasse |
|
Lasse, Nya går inte att beställa och dom som finns ligger på 1,5. Sen beror det på milen. Vill ha runt 2-3000 mil, då ligger dom högre i pris. Hittat en motsvarande för ca 1 050 nu. 2,5 år gammal. Kan bli affär. |
|
|
Den länkade är nu "borta"... kanske byter handlare igen? Det finns inte en chans att nån kan betala 1,2 mkr för en snart tre år gammal M5 som känns lite passé till de priserna. Gör hellre som Lasse skrev! För samma pengar kan man beställa en I5 M60 som jag tror håller värdet oerhört mkt bättre, för den här kommer bli dyr på andrahandsvärdet. /Anders |
|
|
Ny kostar nu 1,5 så en 2,5 år gammal känns rätt att ligga på 1-1,1 milj. Mobile.de ligger ungefär samma. |
|
|
1,5 mkr "brutto" innebär med stor sannolikhet prutmån. Men det är du som ska ha bilen och det enda intressanta för dig är vad du vill betala. Men det känns inte som någon bra affär med 1,2 mkr för en snart tre år gammal bensinare av utgående modell dessutom. /Anders |
|
|
Vet inte om denna kan vara intressant, men jag lägger in den ändå. Länk |
|
|
Tack, men jag har stenkoll på Blocket. Har en superfin -21:a på g för 1 050 som sagt och där borde den för 1,2 legat med. |
|
![]() 308 BMW M550i individual -21
Alfa Romeo Gt 3.2 -07 Audi A2 1.4tdi (90hk) -04 Volkswagen Transporter T6 -16 |
Låter lovande Kimi68! Tror du får igen pengarna bättre på en lci-modell då det bara finns 48 stycken jämfört med cirka 180 av pre-lci även om motoreffekten är desamma. Annars är jag själv väldigt nöjd med M550i som det sålts ännu färre av men där det finns nya bilar till salu för under miljonen. |
|
Igelkotten, vill du berätta mer om M550, det var en sådan jag sökte från början och nu lutar det åt en sån igen. Vill åka lite mjukare och att ha fjärrmotorvärmare är så Nice med! |
|
![]() 308 BMW M550i individual -21
Alfa Romeo Gt 3.2 -07 Audi A2 1.4tdi (90hk) -04 Volkswagen Transporter T6 -16 |
530 hästkrafter räcker bra för mig och motorljudet är till och med bättre än M5ans upplever där framförallt ljudet i kupén känns mindre fake än på M5an. Dock betydligt mjukare chassi även om det är adaptivt och lite sämre styrkänsla än M5an. Skulle egentligen bäst beskriva det som en Alpina B5 i upplevelse. Positivt överraskad över hur snålt den går att köra på långkörning (0,8 liter milen vid laglig motorvägstempo). Modellen finns med aktiva krängningshämmare och bakljulsstyrning vilket M5an saknar även om det var ett dyrt tillval och är hyfsat sällsynt. Men jag upplever det som smidigt framförallt i trånga parkeringshus. Modellen såldes under många år med ultimate edition paket kraftigt rabatterat vilket gör att de flesta modeller är väl utrustade då nästan alla valde det. Dock sedan komponentbristen blev ett faktum krympte mängden utrustning i ultimate edition vilket gör att de bilarna som ligger ute till salu just nu saknar lite utrustning bland annat B&W stereon. Det jag gillar med bilen är att den är väldigt anonym där egentligen bara de unika avgasrören avslöjar vad som gömmer sig under huven (innan man startat motorn förvisso). |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.