|
|
|
|---|---|
|
Hej Har bytt bromsskivor och bromsbelägg bak på min bil (Bmw 520d - 2017) nån som vet hur man återställer service på den? | |
| Din sensor bör vara en två stegs sensor. Du behöver troligtvis byta den alternativt bygla den vid hjulet. Sen bör det gå att nollställa i bilens menyer. Kolla youtube eller googla. | |
| Din sensor bör vara en två stegs sensor. Du behöver troligtvis byta den alternativt bygla den vid hjulet. Sen bör det gå att nollställa i bilens menyer. Kolla youtube eller googla. | |
| Ok. Sorry jag får förtydliga. Har bytt sensor också men hittar ingen återställning i menyn förutom fordonskontroll, bromsolja och motorolja. Dessa går att återställa. | |
|
|
|
|
Ja den videon har jag sett. Har varit inne på amerikanskt forum tror jag det kan vara engelskt. Där säger de att bmw tog bort den återställningen på G30 då det visade fel lr slitaget stämde inte överens med antalet km kvar till byte. Så det finns ingen återställning att göra utan när beläggen blir såpass slitna att det är dags för byte då varnar den på displayen istället. Vet ej om det är så men ska undersöka detta vidare men en sak är klart i min bil så finns inget återställningsalternativ när det gäller bromsbelägg, vare sig på displayen lr när man går in på servicehistoriken lr fordonsstatus, där finns bara de alternativen jag nämnt tidigare. Logiken säger ju att om jag inte kan återställa så borde åtminstone alternativet finnas där med meddelande "återställning ej möjlig" lr hur? På min förra bmw (F10) så krånglade det pg a att sladden till slitagevarnare vart av men alternativet fanns på displayen och där stod det "återställning ej möjlig" tills jag bytte ut sladden då gick det. |
|
| Jag har själv ingen g30 men tex med Carly appen så bör du kunna återställa bromsarna. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.