|
|
|
|---|---|
|
Hej Nån som använt Bimmerlink för att försätta bakre bromsar i serviceläge? Tänkte byta bakre bromsskivor + belägg på min bil (G30). Det är elektronisk handbroms på den o dessa måste tydligen förstättas i serviceläge vid byte av skivor lr belägg. Har Bimmerlink men är osäker på om serviceläget fungerar på just min bil med dito. Vill inte betala 400 kronor för full versionen och sen visar det sig att det inte fungerar. Har förstått att det alternativet inte finns på Bimmerlink på alla bmw modeller, nån som vet? | |
|
Det skulle förvåna om det inte fanns. Men skicka ett mail till dem och kolla. De brukar svara snabbt. info@bimmerlink.app Mvh Ola Min OBD-shop: Länk Mina bilar: Länk |
|
|
Hej Ola Har skickat mail till dem och fick svar nyligen. Det ska fungera med min bil tydligen. Jag vet att man kan skruva tillbaka, har sett på youtube men vill slippa att skruva bort motorn. Finns det nåt mer sätt att ställa bromsen i serviceläge förutom Bimmerlink och då menar jag elektroniskt. |
|
|
Ja med ett annat diagnosverktyg då isåfall. Går att göra med exempelvis ISTA. Mvh Ola Min OBD-shop: Länk Mina bilar: Länk |
|
| Tack för hjälpen. Vet du vad åtdragningsmomentet är för bakre bromsar på dito bil? Då menar jag skruvarna som håller oket, för det måste väck för att demontera skivan. Har sökt här på forumet och googlat men inte fått fram nån info om detta. | |
|
Nej tyvärr, det vet jag inte. Mvh Ola Min OBD-shop: Länk Mina bilar: Länk |
|
|
Om allt skall göras på BMW-vis, gäller för min bil och de flesta andra E-modeller: M10-bultar, nya (alltså inte återanvända de gamla) med antingen gänglåsning eller med mikrokapsel-beläggning. Åtdragningsmoment 65 Nm. För egen del brukar jag återanvända bultarna, smörja dem lite och och dra på känn. :) /Lennart |
|
|
Har bytt idag. Kan tala om att de fungerade att ställa bromsen i serviceläge med Bimmerlink. Måste vara fullversionen. Allt gick bra. Fick knacka lite försiktigt på skivorna bara för de vart fastrostade men efter en liten stund så släppte de. Nu behövs bara att resetta bytet av bromsbelägg, vilket jag inte vet hur man gör lr om det behöver göras på denna modell. Finns inget i displayen och det finns inget i servicemenyn. Det som finns är resetta bromsoljebyta, fordonskontroll, motorolja, de vart det enda som dök upp när jag gick in på menyn i displayen. |
|
|
Använd Bimmerlink för att resetta varningen. |
|
| Vilken varning?? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.