AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

i-Serien
2.035

Hamnstrejk, lockout, brist på chaufförer och billeveranser

Mi
488
Min330e
i4 eDrive40 MY24
Det är så tråkigt att leveransproblemen nu beror på hamnarbetare och andra transportproblem. EV6:an som vi har köpt har anlänt till Wallhamn för snart en månad sen, men transporten från Göteborg till Lund tar minst lika lång tid som från Korea till Göteborg på en långsam båt. Samma sak med min i4. Den har stått i Cuxhaven så länge nu att jag hade lätt kunnat bokstavligen promenera dit och hämtat bilen där om jag hade fått göra det.

Jag undrar om den utannonserade svenska strejken + lockouten kommer att sabotera alla planer på min elbilssemester i år... Det är i alla fall oerhört irriterande att man råkar ut för sånt precis vid målsnöret, när man var övertygad om att komponentbrister är största problemet... Så fel kan man ha. Än så länge vet jag inte om strejken påverkar mig, men skulle i dagsläget inte bli förvånad om den utvidgas till att omfatta bilhamnar och biltransporter också. Det är i alla fall brist på chaufförer som kan köra ut bilarna från hamnarna till handlarna enligt Kia. ...men det är klart att strejken, om den endast omfattar roro hamnar, kan vara positiv också, eftersom det blir plötsligt en del chaufförer tillgängliga för annat arbete. Om det nu fungerar så...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.