AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
5.316

Köpa Ista?

Visa användare
305
Remo
320d Touring -11
Min 320d har passerat 16.500 mil och kommit till gränsen då diverse slitagedelar behöver bytas ut.

Jag har insett jag behöver någon mjukvara för att avläsa/koda/registrera/aktivera vid reparation hemma i garaget.

Därav frågorna:
• Vilka BMW-modeller fungerar att köra på Inpa/Ista-P/Ista-D/Ista+?
• Vilket program skulle passa bäst till min E91 (samt till ev inköp av nyare BMW)?

Har någon ytterligare tips på var jag kan skaffa lämplig Ista och/eller angående dess installation, går det även bra att skriva via PM (om det föredras). :-)

OlaO här på forumet:

Länk

/Lennart
ro
44
robert58
530D -17
Länk
Efter lite trixande fungerar det.

Visa användare
5.112
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Grunden till en e-serie bil är tycker jag ett Inpa kit. Då kan man nog i princip göra allt på en e91. Sen är det inte fel att komplettera med ISTA.
Det ska nog gå att ordna fram diagnosdelen av ISTA+.

Mvh Ola

Min OBD-shop:
Länk

Mina bilar:
Länk

Visa användare
305
Remo
320d Touring -11
Tack för svaren. :-)

Via Bimmerdiagnostics verkade priset väldigt lågt. Dock behöver anslutningskabel köpas till, samt ett frågetecken kan vara att få till en fungerande installation.

Via OlaO verkar jag få ett komplett fungerande kit, dock med begränsningen E-serie när det gäller Inpa (om jag förstått det rätt). :-)

När det gäller modellserier är detta min sista E-serie, så därav skulle det vara bra om mjukvaran även stödjer nyare BMW-modeller.

Har någon fler tips att bidra med, som t.ex lämplig anslutningskabel (alt. trådlöst), något särskilt att tänka på vid installation, eller vilken mjukvaruversion som passar bäst för E-serie och framåt, så skriv gärna.

Jag får försöka kontakta OlaO under veckan och se om han kan bistå med det jag söker. :-)

ro
44
robert58
530D -17
Enet kabel till nyare, K+DCAN till äldre.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.