AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
2.143

skrovlig lack

He
347
Hellboy
440i GC -18
Jag hade ett skrap på ena frontskärmen som jag försökte åtgärda nyligen. Jag använde sandpapper och spackel för att få ner kanterna och lyckades få en väldigt slät yta. Sedan gick jag över med färg och 2 omgångar med klarlack på sprayburk. Jag blev nöjd med färgen, men jag kan inte påstå att det blev riktigt samma glans. Och känner man med handen så är ytan inte slät. Behöver jag gå på klarlacken med rubbing/polish eller något helt annat?
Zt
312
Ztephan
Z3 Roadster 2.0 -99
E90 325i Sedan -05
Jag tycker det låter som det blivit för lite klarlack så att den inte har flutit ut riktigt. Då kan det bli väldigt "skrovligt" med kraftig apelsinskalseffekt.
Nu har jag ju inte sett hur det ser ut men om det är väldigt ojämnt och det finns tillräckligt med klarlack skulle jag våtslipa och sedan polera.

Om du är osäker kan du börja med att polera och se hur det blir, men om det är så ojämn yta som du beskriver tror jag det måste våtslipas. Tänk bara på att lacken måste ha fått härda tillräckligt. Har du använt tvåkomponentklarlack kan du slipa efter nåt dygn eller två. Är det enkomponent måste lacken härda betydligt längre.
He
347
Hellboy
440i GC -18
Tack för svar. Jag tror den behöver mer klarlack, tror jag hade lite för bråttom helt enkelt :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.