|
|
|
|---|---|
|
Min bil blir överhettad vid 120 grader och skickar varning. Fläkten går först igång vid 120 grader. Hade en felkod igår på vattenpump men min kompis raderade den tyvärr innan jag hann skriva upp den. Termostaten bytte jag för 1,5 år sedan. Alla säkringar är hela. Tänker att det absolut kan vara pumpen men det som stör mig är att fläkten inte går igång innan 120 grader. Pratar fläkt och pump med varandra så att om pumpen är kassa så funkar inte fläkten ordentligt? Tänker om någon har erfarenhet och tips om detta innan jag köper en dyr pump. Så typiskt att jag inte får upp en ny felkod nu heller när den kommer upp till 120 grader. Den kanske behöver bli varmare än 120 grader för felkod men det känns ju inte så kul att dra upp tempen för mycket heller, eller vad säger forumet Mvh Christian | |
|
Oljetemp eller motortemp? Hur långt har bilen gått? Hur lång tid tar innan den blir för varm? --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
22000mil och det tar kanske en 7-8 min |
|
|
vattentemp på 120 |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Pumpen är full av elektronik komponenter och hårtunna ledare i gel. De brukar hålla 12-14 tusen mil mellan tummen och pekfingret. Och har du felkod på den så är det bara byte som gäller. Vet också att jag sett kablaget till pumpar som ärgat sönder på plussidan ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.