AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.192

Tona med nån sorts sprayfärg?

Stobbe
nån som vet vart man kan köpa toningsfärg det funkar som sprayfärg...nån som vet vart man kan beställa???vet att det finns men vart?
ha
379
haidar
M5 3.8 -92
740i -96 Ac Schnitzer
Mekonomen har... är de till lampor du ska ha??
BM
114
BMW slöarton
325iM Cab -94
HCJ har Svart,Röd & Blå

Its not what you got.its how you use it
Na
8
Nagga
320i -85
JAg köpte röd toningsfärg på sprayburk hos mekonomen.
de fundade faktist skitbra! =) vart riktigt fint!
OBS! fast fåll burken minst 30cm ifrån. och spraya INTE lite lite lite.. för då kan de droppa lite. antingen spraya fullt eller låt bli. =D hehe..
lycka till!

Nagga
Crusty
Lycka till på besiktningen!! Talar av egen erfarenhet!
Om man tonar lyserna/blinkersna så ska man köpa ett par till te.x baklysen så tonar man ett par och har ett par som man sätter på när man ska besikta....
ho
15
holma44
325i e36
Jag srayade mina glas svarta och det riktigt bra. Kan rekomendera detta om man vill att bilen skall se lite snyggare ut utan att köpa nya glas.....

holma44
ant
jag har besiktat med hemmamålade baklysen.. gör man det bra så syns det inte att man gjort det själv.
det finns ju en hel del bilar med orginal röda blinkers bak så jag antar att dom inte bryr sig så mycket om dom är röda.

=============================
Länk
-RW-
Transparent färg heter det tror jag. Jag har det på min 535;a. fick ombesikta bilen för det. Då lånade jag pappas baklyktor. Sjukaste är att en vecka innan så var kompisen inne och besiktade utan att ens få anmärkning på sina tonade baklyktor.

MVH
Running Wild
----------------------------
Länk
Svärd
När man besiktigar är det väl själva reflexen i lyset som också måste synas, och den försvinner väl om man tonar. Hade svarta lysen på en 320 men de tog jag bort. Köpte en likadan sprayburk som den me färg, fast det var "bortagningsmedel"! Det funkade utmärkt. Har inte orkat tona sedan dess, men har en burk rött liggande till sommaren för att få bort blinkersen bak på 740n!

BMW följer inte utvecklingen, de leder den!
cakeer
så länge man inte tonar för mycket så säger inte besiktningen något direkt o med rätt gubbe bakom pappret kan man tillomed komma igenom med nästan kolsvarta baklysen... "... lova nu att du köper reflexer..."
själv föredras lätt tonat... =)

Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
735an kolsvarta=gick igenom utan anmärkning!!
316onen röda=gick igenom utan anmärkning!!

Så det beror nog på vilken humör dom är på!

-----------------------
Min E30:
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.