|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har en 120D 2008 (12000 mil) sedan ny och har ställt av den 6 månader årligen de senaste fem åren. Förra året när jag provkörde bilen efter påställning märkte jag att bromsarna efter ett tag började ligga an men var helt utan problem nästa dag. Även vid besiktningarna har bromsarna varit perfekta. Dock, vid provkörning denna påställning hände samma sak och även dagen efter. Bromsarna var heta diagonalt vänster fram och höger bak, den andra diagonalen betydligt svalare. När bilen har stått och vid återstart är allt normalt utan bara efter en stunds körning kommer problemet att bilen inte rullar fritt. I och med att det har legat på diagonalt utgår jag från att det inte är något individuellt problem med oken utan externt, vacum, etc. För några år sedan fanns det initierade BMW-mekaniker här på forumet men kanske att någon känner igen problemet? | |
|
Skulle inte utgå från att det inte är nåt individuellt. Kolla så inte oken kärvar, eller så det inte är rost på bromskolven (inte ovanligt). --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.