|
|
|
|---|---|
|
Hej.. Har en 120i cab -08 som gått perfekt till idag. Var ute och körde en runda och helt plötsligt så dog bilen utan förvarning. Inga miss ljud, inga varnigslampor inget. Bilen blev helt strömlös och inte ens nyckel går att få ut. Som tur var så kunde jag rulla in i en parkeringsficka. Satt och väntade en stund och provade starta igen eller få ut nyckeln, men sten död. Tycker om det vore motorrelatetat så hade jag fått massa varningslampor åtminstone. Någon kunnig så här en lördag när allt är stängt som har en bra ide vad som kan ha hänt? Tacksam för all hjälp jag kan få och om det är något som man kan kolla själv utan att vara mekaniker 😊 Mvh Richard | |
| Avbrott i kabelanlutningar vid batteriet, kanske? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jordkabeln mellan motor och kaross brukar ärga. Kollas med startkabel mellan motor och jordningpunkt. Pluskabeln brukar ärga vid karossgenomföringen bak i skuffen. Voltmeter och se var spänningen försvinner. Se till att batterianslutningarna sitter tajt också till att börja med. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Problem löst, det var någon som glömt bulten över 12v anslutningen till den stora röda modulen. Väldigt ärgat och lite bränt när bläcket har glappat där ett tag. Lite rengöring och en ny bult så allt är ordentligt fastsatt löste det hela. Nu har jag dock en irriterande airbaglampa och varning då batteri varit ur bilen. Enda sättet är att uppsöka en verkstad för att släcka den va? Eller finns det någon vänlig själ nära Halmstad/nv skåne som kan släcka? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.