|
|
|
|---|---|
Lasse Karlsson |
Länk Länk Ja vad gör man inte för att försöka få en kärra såld? Är 99,9% säker på att denna M5:a, i dessa 2 annonser är samma bil! Först till salu i Falkenberg, tror jag det var, för typ 950.000 o då ägd av FBG cars eller dyl. Sedan flyttad till Falun o till försäljning av Loyalty cars(annons 1 ovan) för 939.000. Efter x antal veckor där, sänkt till 909.000 tror jag det var, o sedan för nån vecka sen prishöjd, åter till 939.000???. O så idag ute på ny firma i Stockholm, nu för 929.000, o dessutom 2st annonser ute samtidigt på samma bil, o dessutom med nästan 700 mil mer på bilen i den sista annonsen? Tur man har hittat sin M5:a! Tänkte ism med att jag köpte min nya, att jag skulle ha åkt o kikat på denna, glad att så inte blev fallet! När man prissätter o flyttar bilarna hit o dit på detta sätt, blir man ju yr i bollen! Men visst: alla sätt att få bilen såld, är väl bra, utom dom dåliga! Känns ändå som att denna kan bli svårsåld, men det är ju iofs, i stort alla av dessa fantastiska(i mina ögon) bilar! HA DET! modolasse |
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Det är väl kärva tider att sälja lyxbilar, många som vill ha man få som har råd. Dom som verkligen har råd köper en ny. Räntehöjningarna har börjat kännas i plånböckerna och då ryker lyxkonsumtionen först. |
|
Jag köper också att det kan vara samma bil. Att det skulle finnas två stycken så lika M5or med samma spec till salu samtidigt i lilla Sverige är osannolikt. Att bilen ligger kvar hos handlare trots att de egentligen inte har den till salu längre förekommer och beror på att bilhandlarna vill flexa för att locka nya kunder "titta vilka coola bilar vi har till salu, sälj din bil hos oss också." Ett tomt billager, eller för billiga bilar, avskräcker säljare av dyrare bilar när firman inte har något etablerat rykte. |
|
|
Det är väl inte speciellt märkligt att handlare köper och säljer bilar mellan sig? Den ena kan ju bli trött på att försöka sälja den och tar ett inköpsbud från en annan handlare som tror sig kunna sälja den? Att priset varierar är ju inte heller speciellt ovanligt. Den ena annonsen var ju dock pinsamt dålig dock. Jag undrar vad "bower & wikens" är för stereosystem... |
|
|
Ingen har nog köpt in bilen egentligen, det är med all säkerhet förmedlingsuppdrag. Så små firmor har inte pengar för att köpa in den här typen av bilar i sina egna böcker. Att det handlas bil mellan firmor är dock absolut sant. Under en period 2022 var den handeln närmast bisarr, handlarna köpte och sålde bilar och lade på påslag varje gång, bilarna blev bara dyrare och dyrare, ingen sålde till kund så det var bara låtsaspengar. Sen vände ekonomin... |
|
|
LOYALTY CARS "Vid köp av fordon hos oss tillkommer en registreringsavgift på 995 kr" Ha,ha småhandlare::)) EB |
|
|
Förstår inte det där med "registreringsavgift" som många handlare specificerar? Menar man då handläggningsavgift för ägarbyte? Bilen är redan registrerad. Som att ta en extra serviceavgift när man kommer till kassan i en butik och skall betala. Annat som stör mig är när handlare, även stora märkeshandlare, använder uttryck som "ej momssmittad". MVH Christofer |
|
|
Vad stör dig med ”ej momssmittad”? En bil med momsen kvar är ju ofta värd minst 10% mera, tänker då främst på nyare dyrare bilar. /Anders |
|
|
Jag stör mig på att uttrycket låter illa. Särskilt när märkeshandlare skriver det i annonser. MVH Christofer |
|
|
"Ej momssmittad" är väl en lite vulgär omskrivning för "går att leasa för företag". Omsättningsskatt är ingen sjukdom... /Patrik, 330dA Xdrive touring -10, 330iA cabrio -03, BMW CS 4096 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.