|
|
|
|---|---|
|
Jag har en E36 1994 som airbaglampan lyser på efter att jag bytte ut ratten inför besiktningen Tidigare har det suttit en sportratt med ett motstånd istället för airbagen, men efter montering av orginalratten lyser airbaglampan! Jag råkade komma åt motståndet innan jag skulle lossa batteripolen... Jag har provat att koppla in diagnosinstrument, men får inte kontakt med bilen överhuvudtaget Precis efter bilen köptes för 3 år sedan,så vet jag att jag läste av alla styrenheter Tacksam för tips om hur jag ska felsöka detta Mvh Thomas | |
|
Hej, vad läser du av med för verktyg? E36 före 95 är lite speciella. Mvh Ola Min OBD-shop: Länk Mina bilar: Länk |
|
|
Hej Ola o tack för svar! Jag har läst av med dels Bosch diagnosdator vi har på jobbet, men även försökt läsa med 3 st andra läsare som "bör" funka till min bil Jag hade tidigare en E36-93 som jag vet att jag kunde läsa av med dessa olika läsare Fabrikat på läsarna är Icarsoft pro,Autel och Icarsoft i910 Som jag skrev tidigare får jag inte kontakt med bilen alls,och misstänker att det är ngt fel med strömtillförseln till diagnosuttaget Jag har nu på morgonen hittat kopplingsschema,så får kolla om jag hittar nåt knas Allt på bilen funkar och det är "bara"den lysande airbaglampan som förhindrar att jag kan besikta bilen den 27/6 Jag köpte diagnosgrejer av dig tidigare,men har inte kunnat installera pga okunskap,och sen har det glömts bort.... Såg att du inte har webshopen öppen tills efter midsommar,men kontaktar dig på din sida,så får du gärna höra av dig vid möjlighet Mvh Thomas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.