|
|
|
|---|---|
|
Hej! Nån som kan rekommendera en verkstad i Stockholmsområdet för reparation av mekaniken som öppnar och stänger taket i en plåt-cabbe? (e93 2009) Rubbet | |
|
Om jag inte är helt felunderrättad krävs det en speciell jigg för att kunna hantera plåtcaben och det lär det nog dessvärre bara vara en BMW-verkstad som har. Om minnet inte heller sviker så var det väl så att denna jigg inte fanns tillgänglig på alla verkstäder då den var dyr som sa..n. Så jag misstänker att det bästa svaret du kan få är att ringa runt till de auktoriserade verkstäderna. Men det beror väl lite på vad felet är med tänker jag. Niklas Fransosen |
|
| Bil & Motorteknik Per Larsson lagade cabben på min z4 i alla fall. Men som sagt det är ju ingen e93. | |
|
Tack för tips! Jag har kontaktat BMT Per och mejlat bilder. Får se vad han säger. Det är inget stort fel. Taket går upp och ner som det ska: Men det är ett litet sketet snöre som har gått av och som ska dra undan en del av klädseln på sidopanelen på insidan av taket. Riktigt dåligt materialval av BMW! Rubbet |
|
Le 357 M3 cab -09 LeMans Blå
530 XD touring -18 Sophisto Grå Porsche 911 Carrera S Cab -20 Polestar 2 -23 Volkswagen Caddy -17 Mazda MX-30 -22 |
Jag bytte själv på min E93a. Såg förra helgen att det är på gång på andra sidan också, så det blir att beställa ett till. Vill minnas att det var lite pilligt att byta. Dock gjorde jag bytet innan det gamla gått av, vilket nog underlättar att få dit det nya. |
| Hur ser man att det är dags? | |
Le 357 M3 cab -09 LeMans Blå
530 XD touring -18 Sophisto Grå Porsche 911 Carrera S Cab -20 Polestar 2 -23 Volkswagen Caddy -17 Mazda MX-30 -22 |
Jag har bytt när det svarta höljet på snöret är trasigt, så det vita innehållet syns. |
|
Tack! Då är nog mina ok än så länge. |
|
|
LeMans-blå! Köper man dem hos BMW i färdig längd? Hur är ändarna gjorda? färdig krok eller ögla eller...? Rubbet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.