AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
559

gediget kommunikationsproblem f07 535i

pa
17
patrickbriem
F07 535i GT
Hej
jo jag har min bil hos Per L bmt och Teamet har försökt lösa en härva av "flerleds" problem i bilen.
Kortfattat: började med DSC ur funkt + punkterings.. (ej abs eller övr varning). felkoden sa ABSgivarkontakt. Ej problemet. Pers Team har jobbat utifrån uteslutningsmetod (i den mån de kan).
Likaså blandat in Bmw Tyskland samt Kroatien för att lösa specifika problem bilen avger..
De har även fokuserat på ABS området såsom sensorer och bytt Styrdon (org) utan lösning. Många timmar har lagts. Givetvis check av batterihälsa osv. Per nämner att ifall bilen har haft en del komponentsbyten från ex skroten och bilens program ej uppdaterat på många år, kan detta större kommunikationsproblem uppstå tillslut. Ett riktigt sorgebarn denna bil. (risken till skroten ökar)

Hursom, Jag tänkte höra om någon har ett tips på en "expert" (servicetekniker) inom just komunikationsproblem/kabelhärva/elproblem i lite äldre BMW bilar runt Stockholm?

(känner att Per kommer ge upp inom kort och får känslan av att de är mer mekanisk/drivline kunniga på BMT.. Han löste ett special topplocks- & kylningshärva i vintras på bilen. Grymt bra)

Tack/P

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.