|
|
|
|---|---|
|
Har haft bekymmer en längre tid med misständning då och då, ryckig gång vid start mm. Har bytt allt möjligt, lambdasond, tändstift.... Men misstänker att det är spridarna. Som jag förstått inte är ovanligt på n53. Nu till problemet då, om det är spridarna så verkar det vara problem med att få tag i reservdelar. Pratade med en verkstad som sa att det var brist och inte går att få tag på. Vad ska man göra? Finns det ställen där de renoverar spridare? Nån annan idé? Eller kan det vara något annat fel. Den är inte alltid såhär men oftast ryckig på tomgång vid start. Går bra när man kört med den en stund. Känns så tråkigt om man ska behöva ställa av bilen som i övrigt fungerar bra. Bara för att det inte finns delar att få tag på :( Sanna | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Kolla Ebay. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Jag bytte på min för några år sedan. Inte helt billigt. Köpte spridare från någon tysk BMW sida för 13000:-. Inte helt gratis men ändå ett kap mot vad BMW skulle ha. Kan du se vad det är för spridare du har nu? På min bil visade det sig att några redan hade blivit utbytta tidigare så jag kanske hade klarat mig med att bara köpa 3 nya istället för 6. Tyvärr är detta inga spridare som går att renovera vad jag förstått. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.