|
|
|
|---|---|
|
Hej, vareviga gång jag hittar något intressant har kärran läderklädsel, vill ha textilklädsel som jag har i min 520. Varför är det så svårt? Läder spricker med åren samt luktar konstigt. | |
| Vilken modellserie letar du? Vilka andra utrustningskrav har du? | |
|
En orsak kan vara att om man vill ha andra stolar än basmodellen så kan man inte välja tyg-klädsel. Har inte koll på historien för begagnat, men så är det nu. Efter att ha haft bilar med tyg, läder resp Alcantara så ville jag ha Alcantara när jag beställde min M440 (för att det är skönare att sitta på och inte åldras så tydligt) och då var stolsvalet "Sport" enda möjligheten. |
|
|
Det finns lädersmörja från BMW eller andra leverantörer som konditionerar lädret . Jag har inte haft något läder som spruckit i mina bilar - slitage har jag haft och färgat över men hellre det än hål i tyg som jag har nu i cabrion (insteget på ryggdynan) och söker reparatör för. /Patrik, 330dA Xdrive touring -10, 330iA cabrio -03, BMW CS 4096 |
|
|
Inga problem med läder. Hade helt och fint läder i en 32000milers 95a. Vill du ha Alcantara är det vanligt på F10/F11 med M-paket inklusive M550d. Vanligt tyg finns på flera även dyrare icke M-paket. Minns en rätt laddad 535a med tyg. På E60/E61 kunde man få delläder till komfortstolar. Minns en 535d E61-08 med det och hyfsat mycket prylar inklusive adaptiv farthållare. Du får räkna med att leta mer i Tyskland än i Sverige och det inte duger med Alcantara. Då få valde tyg här hemma. Mvh Stephan |
|
Buspelle |
Tror många av de intressanta kärrorna har skinnklädsel. Själv tycker jag skinn är oslagbart ur både hållbarhets- och komfortsynpunkt, men man kan såklart ha olika upplevelse av hur det känns och beter sig. Men att skinn skulle spricka i någon större omfattning tror jag inte stämmer. Har nog haft 20-talet bilar med skinn utan minsta spricka. Lite skinnbehandling då och då hjälper till att hålla skinnet i trim ;) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.