|
|
|
|---|---|
|
Tjena, Vad tror ni om att använda 185/65-15 ET20 på en E46??? Jag hade dessa till min 530 E34. Nu är det så att jag ska köra med E46:an under vintern. Tror ni att det blir för mycket slitage på upphängning etc. === /MP | |
|
Den kommer bli spårkänslig, ändra spårvidd med 44mm. Öka belastning på hjullager, upphängning Jag avråder. Automat är bekvämt |
|
|
Kommer inte att bli bra! Dessutom är det olagligt. Vad säger försäkringsbolaget om du kör av vägen eller liknande? Ärligt talat köra en 300-tusenkronorsbil och sedan snåla med en så viktig sak som vinterdäck.... Mvh |
|
|
Johan B.Det är inte att snåla men eftersom jag har haft de fälgarna innan så kan du ju själv räkna ut varför jag ställde frågan. Vad är det som säger att det är olagligt??? === /MP |
|
|
Det är olagligt eftersom du inte får ändra spårvidden så mycket, tyvärr... Du får inhandla ett par plåtfälgar och skifta däcken om du ska komma billigt undan. Jag skulle dock kolla att storleken/profilen på däcket är godkänt enligt Bmw också, kolla intstruktionsboken vad som gäller. Mvh Anders S. |
|
|
Den profilen/storleken på däcken är inte heller tillåten enligt helbilsgodkännandet! Iofs är dettta inte det största problemet (skulle säkert fungera rätt hyffsat). Spårviddsförändringen däremot är inte tillåten och är dessutom direkt olämplig mht förändrade köregenskaper och risk för att däcken tar i skärmkanterna. Dvs två saker som gör det olagligt att köra med de däcken. Ett alternativ till nya plåtfälgar är att köpa begagnade lm-fälgar, de brukar vara billigare än nya plåtfälgar i den dimensionen. Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.