AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
714

Sportavgassystem till E46 330Ci -02

al
2
allewigh
330Ci Cab -02
Har en BMW E46 330Ci cab som jag skulle vilja sätt ett sportavgassystem på och funderar lite på vad det finns för alternativ. Tycker Eisenmann race med ljudrör låter otroligt bra, men det är lite för dyrt för mig. Vill ha något som låter bra men inte drönar alldeles för mycket.

Kollat lite på Scorpion Exhuast nya cat-backsystem och tror även det kan låta bra, men undrar om någon har hört det på riktigt eller har någon mer info om det? Priset ligger runt 13000 om man köper det från SC-styling. Kanske går att hitta något billigare i Tyskland
Finns video på det här:

Funderar på om ett hög flödes Sport grenrör med nya katalysatorer + en sportljuddämpare är ett bättre alternativ? Någon som har testat detta? Det blir förmodligen något dyrare, men är det bättre ljud? Och hade man kunnat köra detta med original sista dämpare?
Länk: Länk

Om någon har ett begagnat sportssytem kan det också vara intressant

Tack på förhand!!
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Har Eisenmann SPORT men bara bakre delen, skippade soundrohr, och tycker det låter både bra och tillräckligt.

Visst är Eisenmann dyrare än andra men jag anser att det är värt det varje dag i veckan. Nu har jag i ärlighetens namn inte prövet nåt annat men är sedan 2007 då det monterades nöjd och flinar lite lagom varje gång jag startar bilen och tar en tur. Ja inte bara för ljudets skull då :-)

Niklas

Fransosen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.