|
|
|
|---|---|
|
Hej! Min klimatanläggning lever sitt eget liv. När den går i autoläge så kan den helt plötsligt börja blåsa med full fläkt. Då blåser den kalluft från spjällen i instrumentbrädan men full värme vid vindrutan. Lika plötsligt så slutar den att blåsa fullt för att efter nån minut göra om samma procedur. Verkstaden har bytt fläktmotor och kontrollenheten(styrdonet), fast utan resultat. Har försökt googla mig fram till vad detta fel kan bero på, men inte hittat nåt vettigt. Är det nån som varit ute för samma sak och vet vad felet kan bero på? | |
|
Hej och välkommen! :) Kul med verkstäder som byter (dyra) grejer på chans…. Själv har jag ingen aning mer än att klimatsystemet styrs av bl a en temperatursensor för uteluften, men säkert också av (många) fler. Men den nämnda sitter ofta utsatt för vägens alla farligheter i form av framför allt grus och salt. Den ger inte sällan upp och får klimatsystemet ur balans. Att bilens visade information om utetemperaturen verkar vara korrekt kan i så fall bero på att klimatsystemet hämtar sin information från en annan sensor, t ex i luftfilterlådan. Bara gissningar, alltså. Om du inte felsöker och mekar själv, vänta tills du får mer input! /Lennart |
|
|
Kollade sprängskissen och det sitter 3 st tempgivare i klimatanläggningen. Kan det vara så att det är en till golvet, en till luftutblåsen på instrumentbrädan och en till vindrutan? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.