|
|
|
|---|---|
|
Jag har blivit sugen att eftermontera backkamera i E46an som har navi MK4 (inkl en TV som inte funkar längre) så skärm finns. Den har även backsensorer så någon form av tiggersignal finns ju för att få skärmen att byta till av visa kamerabild borde väl finnas. Automatväxlad om det spelar roll. Jag vill helst ha det så automatiskt som bilar med kamera från fabrik har, dvs att skärmen växlar till backkamernas bild då jag lägger i backen. Backsensorerna idag bara piper om något är bakom, ingen bild om var bakom hindret är, de piper med hägre frekvens ju närmare hindret är men ingen bild alls, som i E91an. Jag har sett kameror som är kombinerade med öppna-bakluckna-knappen och det tilltalar mej då det är enkelt att monter (utan stora extra ingrepp) men nackdelan att vintertid är kamera exponerad för smuts och snö, men då det är cab så det huvudsakligen en sommarbil. Några tips på vad jag kan köpa som helt är hyfsat "Ppug&play" och kanske några filmer/instruktioner på montering? /Patrik, 330dA Xdrive touring -10, 330iA cabrio -03, BMW CS 4096 | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.