|
|
|
|---|---|
|
Hej, ny på forumet och behöver råd…. Har en 2015 BMW 428i xDrive Cab. Fullservad med 6700 mil på mätaren. Problemet: Jag har, sedan en tid, ett gnällande missljud som hörs inuti bilen vid stillastående och vid färd i låg hastighet, c:a 10-30 km/h. • Missljudet följer motorvarvet i frekvens, kommer alltså från något som påverkas eller roterar beroende på motorvarvet. Skulle kunna komma från en rem eller ett lager men jag är definitivt inte rätt person att avgöra sådant, älskar att köra, hatar att meka. Missljudet hörs tydligast vid c:a 1500 varv. • Försvinner helt och omedelbart om kupéfläkten stängs av och återkommer omedelbart om när fläkten startas igen. • Vilken fläkthastighet som ställs in påverkar inte missljudet. • Hörs först efter c:a 15 minuters färd. • Ökar om jag slår på AC’n minskar om AC’n slås av men inte omedelbart. Bilen var inne på BMW Mölndal för en förvirrad felsökning och man konstaterade att det förmodligen var kupéfläkten som behövde bytas (15 900). På frågan om hur kupéfläkten kan vara varvtalsberoende hade man inget svar. Någon som upplevt nåt liknande. 15 900 för att laga fel fel känns inte aptitligt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.