AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.074

BMW 320Touring 2003, 8000mil ,rekommenderat pris

Jag har en BMW 320iA Touring 2003 som gått 8000mil,servicebok och svensksåld,1 tidigare ägare och inte vinterkörd och i mkt bra skick! Bilen är i trafik och besiktad till årets slut.
Färgen är Bostongrön metallic,ljusbrun skinninredning,glaslucka,xenon,navigation,Harman kardon högtalarsystem,
Elstolar,nya däck och nyservad

Jag har beslutat att sälja den iom att frugan är nöjd med sin gamla bil, men har ingen aning vad jag ska begära eftersom det inte finns några "jämlikar"vad jag kan se

Tacksam för tips vad jag kan lägga ut den för och vad jag förvänta mig att få för den
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Sportstolar?

De låga milen är ett plus, 20i motorn och automat gör ju inte direkt att den faller under kategorin entusiastbil. Kanske kan lägga dig 10’ över det de andra 320 från -03 som är i vettigt skick ligger i.
Tycker absolut att den bilen kan ses som en entusiastbil.

Hela familjen får plats till badstranden och om man vill så kan man sänka och sätta på coola splitfälgar och vips så är man på väg till BOS på träff;)

Jag skulle sätta den på Blocket för 79900:- och bara pruta en 5a om den är så fin som du beskriver. Kommer garanterat stiga i värde om du fortsätter att sommarköra, serva och köra få mil.

EB
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Länk

I mina ögon så är den manuella lådan och sportstolar viktiga utrustningsval för att den ska tilltala entusiaster. Om vi tittar på länken så är den en nyare årsmodell med färre mil, med just manuell låda och sportstolar för 65'. Försäljningspris kanske blir 55?

Att få iväg en motsvarande kombi för 25' mer är möjligt, men lika möjligt är att den går för 15' mindre. Jag tror is i magen och vara beredd på att vänta in rätt köpare är viktigt för att maximera priset om det är viktigare än en snabb försäljning.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.