|
|
|
|---|---|
| Tänkte montera en självhäftande registreringsskylt i tunn plast fram på min bil. Hur gör man för att undvika att det blir veck? En bekant sa att man behövde värma på något sätt, någon som testat? | |
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Är det ett klistermärke/dekal? |
|
Inte svar på din fråga, men det kostade mig 2600 kr vill jag minnas vid rutinkontroll då jag hade dekal framtill. FYI |
|
|
Ja, det är klistermärke/dekal. Tack för info WGG |
|
|
Det är samma böter att köra med dekal som att köra utan skylt. Däremot så KAN man klara sig om man bara åker förbi polisen och de har annat i huvudet. Åker man utan skylt så sticker det ut mer. On topic så börjar man i mitten av dekalen och viker den dubbel och sen tar av halva skyddsplasten och jobbar sig från mitten och ut för bästa resultat. Hoppas det var begripligt, svårt att förklara i ord. |
|
| Jag förstår ju att det är samma böter vare sig den olagliga skylten är stor eller liten. Men jag inbillar mig att polisen är mer benägen att stoppa en bil med väldigt liten skylt. Jag körde med en skylt som var 75% av full storlek på min förra bil och blev aldrig stoppad, men jag kanske hade tur. Däremot tyckte inte besiktningen att det var ok. | |
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Om det är skyddsplast på ovansidan av dekalen skulle jag ha tagit bort skyddspappen på undersidan och sprayat klistret med en lösning av vatten och några droppar YES. Sen placerar du dekalen där du vill ha den, börja sen att trycka ut (skrapa) vattenlösningen från mitten och jobba dig utåt. |
![]() 121 BMW M4 competition 2017 M performance.
BMW 320 Si 2006 BMW 320i m sport edition 2011 BMW M3 E46 2002 |
Jag sprayar på vatten med ett par droppar diskmedel i och sätter på dekalen, låter den halka runt tills den sitter där den ska, sen tar jag en plastskrapa el liknande och stryker på dekalen och pressar ut vattnet. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.