|
|
|
|---|---|
|
Hej! Som rubriken säger så finns ett lågt hissande metall-ljud som avtar när kopplingen är nedpressad. När jag släpper på kopplingen igen så börjar det hissnande ljudet. Vad kan det vara? Hoppas det låter billigt. För det är absolut inget fel på kopplingen under användning och det är inget som skriker eller vibrerar. Tack på förhand! | |
| Troligen dåligt urtrampningslager. | |
|
Hur är det? Är inte urtrampningslagret aktivt vid nedtryckt koppling. Så om det låter med kopplingen nedtryckt så tyder det på urtrampningslagret, men inte detta fall tystnar det då. Nu är jag inte helt insatt, men tyder inte det på att det är ett annat lager som behöver bytas, är det lagret på ingående axel kanske. Helt billigt är det här inte, för växellådan måste flyttas för att komma åt. |
|
|
Precis, det här konstanta ljudet hörs lite mer, när man kommer upp i hastighet och tystnar helt när man trycker ner kopplingen. Och jag tror, är inte säker, att ett urtrampningslager låter när man trycker ner kopplingen ? |
|
|
Det är lagret på ingående axel i växellådan, eller nått annat lager i lådan. Vanligt fel på BMW om bilarna gått en bit. Inget att bry sig om, mer än att kolla oljenivån i lådan. Hade det på min E90 325 30" mil, hördes tydligt. Fanns även på min E90 330 22" mil, men mer diskret. Även på mina E30 och E36or. |
|
| Vet du om det är svårt att byta/laga @Isåkare? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.