|
|
|
|---|---|
|
Funderar på att köpa en USA import bil där motorn har rasat i USA tagen till Sverige där de har satt in ny motor allt dokumentation finns är det något att satsa på bilen hade bara rullat ca 2500mil i USA . Tacksam för alla svar.. | |
| Ett tips att kolla är så den inte varit i litauen och vänt. Kör en car fax på den om du inte redan gjort det. Sen bör priset vara signifikant lägre för att acceptera den historiken. | |
|
Det du ska tänka på är att bilen för evigt kommer mötas med skepsis och misstänksamhet och vara svårsåld. |
|
|
Har kört catfax står att den har varit salvage så att försäkrings bolaget har typ skrotat den sen står det inte om den har varit krockad bränd eller något annat . Prislappen är något lägre men inget våldsamt .. |
|
| Jag tror det är en dålig idé. Som sagt kommer den alltid betraktas som en fuffensbil oavsett om det är så eller ej, så ditt andrahandsvärde kommer vara lägre än motsvarande europasåld bil. | |
|
Om jag hade varit spekulant på en M4 någon gång i framtiden hade jag inte tagit i en USA-import med tång som dessutom haft en skuren maskin. Jag tänker, hur är den omhändertagen i övrigt? Maskinen ska skära? Billigt är aldrig bra dessvärre.. Det finns hur många fina somhelst svensksålda med bra historik på bytbil. Folk importerar bilar för att antingen ta in en bil direkt från USA, vara stolta att de sparat en peng och åka runt och visa upp sig. För snål för att ha en sån bil egentligen tänker jag. De finns de som köper en bil som varit via tex Litauen, kanske vatten och krockskadad och de bygger en ny bil med hjälp av, kanske delvis stulna delar eller identitet sen rullar den på gatorna i någon svensk stad med en ägare som inte gjort sin bakgrundskoll med hjälp av kompetensen här inne och carfax utan bara snabbt vill köpa en fräsig bil. Nivån och kvaliteten på hantverket i Litauen kan man inte anmärka på, snarare de som sköter import export och vad deras egenliga syfte är. Som vanligt när det kommer att göra affärer och tjäna pengar är det inte ovanligt att folk går över lik för en extra hacka. Prestige, makt och pengar, samhällets norm idag:) Nu vart detta en utläggning men jag tror, dels att du köper på dig fler potentiella problem med vagnen du nämner än om du köper en fräsch, gärna svensksåld bil(lägre försäkringspremie bland annat). Samt att vid försäljning så är en bil som inte är importerad med skuren motor mer lättsåld än den du nämner. Oavsett vad så lycka till, M4 F82 är ett litet lyckopiller! Asken |
|
| Jag håller med tack för alla svar blir nog ingen affär här . | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.