|
|
|
|---|---|
| Färg/mil spelar ingen roll, har ni en, hojta till i PM. | |
| Finns ju 3 st på blocket i väldigt varierande nivå på pris/mil. Vad gillar du inte med dem? | |
| Den ena är hysteriskt överprisad och de 2 andra är nära nordpolen. Tänkte mest öka på utbudet. | |
| Förstår, om det är någon som har en bil här till salu så som de inte ens lagt ut på blocket så är nog inte sannolikheten så hög att den kommer ligga lågt i pris. | |
| Med tanke på det Grelle skrev. Det kan ju vara någon här på forumet som funderat på att sälja. Sätter ett korrekt pris och slipper alla däcksparkare som skall pruta. En snabb uppgörelse mellan två personer. | |
| Problemet är väl i grunden att en köpare och säljare kan sätta ”rätt” pris, men det kommer inte vara samma pris. Entusiastsäljare brukar överskatta värdet på sin bil mot resterande marknad. Samtidigt har entusiastköpare höga krav på utrustning och skick utan att för den delen vilja betala mer än vad de billigaste bilarna säljs för. | |
|
244k såldes en sv.såld Z4 3,0si i fint skick för på KVD precis. 5400 mil. Där får du en benchmark för vad de faktiskt säljs för. Länk |
|
| Fint skick kan dessutom diskuteras, jag skulle säga att för 5400 mil så var skicket dåligt. För en 20 år gammal bil okej. | |
|
Känns som de fick bra betalt. Min 07a finns det inte en skråma på. Har knappt gått i regn. Svensksåld och jag har haft den sedan 2012. Gått straxt över 6000 mil. Enligt denna prissättning borde den hamna i närheten av 300K. Någon som har koll på t ex Tyskland nu när kronan även kollapsat? / Peter |
|
|
50+medbmw, om din gått 600 mil längre än den på kvd och är lika gammal så visar det ju lite på min tes att entusiaster värderar sina bilar högt om du kom fram till att din borde vara värd 50`mer än kvd-bilen. För 10´ så kan man få stenskotten lagade och en helrekond med polering. Skavankerna försvinner inte helt, men syns markant mindre. När jag sålde min M235 så var det knappt någon som frågade om skick så där var det inte en avgörande faktor alls, tyvärr för mig för den var riktigt fin. |
|
|
Grelle. Det var bara en liten jämförelse om skick och vård av en bil. Jag skulle vara väldigt glad om någon kom och lade upp 250 K för min bil. Jag skulle däremot inte sälja den för det. Den svarta ser ju förjäklig ut och dessutom verkar den inte heller vara servad rätt. Jag håller med dig om att vård och värdering inte följer samma kurva. / Peter |
|
|
"Med tanke på det Grelle skrev. Det kan ju vara någon här på forumet som funderat på att sälja. Sätter ett korrekt pris och slipper alla däcksparkare som skall pruta. En snabb uppgörelse mellan två personer." Exakt så är det jag tänker, köpte min M5 härifrån på en köpesannons av den enda anledningen att säljaren inte ville ha 10 st sista-priset-kompismail om dagen. |
|
| Nu är den för 252’ i Jönköping borta från blocket, den kanske inte gick för utsatt pris men med tanke på att den inte låg ute så länge så lär säljaren inte känt sig tvingad att sänka hur mycket som helst. | |
| Köpt bil.. | |
| Kul, vad blev det? | |
|
Jag var in och tittade på Auto Scout24. Där ligger priserna på en anständig Z4 3.0 si Coupe på ca 300.000 SEK. Ingen idé att importera en från EU. Däremot att sälja en dit borde ge hyfsat betalt. / Peter |
|
| Grelle, köte den från Sundsvall, Automatlåda dessvärre men vafan, det funkar med den också, ska inte åka bana direkt, väldigt fin trots 20000 mil, bra historik och mycket nytt o bytt. M-sportchassi, sportstolar, full-läder, dörrsidor o allt, haft en massa E38 och E39 och herregud, kvaliten på ytmaterial är sämst på en nyare BMW jämfört med en E39 iaf :D | |
| Ska du redan sälja den? För det är väl din som ligger här på Autopower? | |
|
Japp, erbjudande på lägenhet, kan inte passa på det i dagsläget |
|
| Okej, så kan det bli ibland. Men om du byter den rakt mot en annan 2-dörrarsbil så frigörs ju inga pengar direkt. | |
| Såld utan byte | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.