|
|
|
|---|---|
|
Hej Vi har problem med färddatorn på vår E61 2006, 535D M-sport (26 000 mil). Färddatorn startar när bilen startas, men innan den laddat färdigt stänger den ner sig och startar sedan om igen efter en stunds svart skärm. Stereon fungerar inte sedan problemen började och ratten för färddatorn snurrar fritt. Omstarterna håller på hela tiden man kör. Bilen verkar i övrigt fungera som den ska och den lilla displayen mellan varvräknare och hastighetsmätare på själva instrumentpanelen som visar klocka, körsträcka, medelförbrukning, etc fungerar också som den ska. Batteriet är eventuellt lite dåligt, men det har inte varit några problem att starta bilen på sistone efter att det laddades upp, och urladdat batteri har den haft många gånger utan att det i sig påverkat färddatorn tidigare. ACn är dålig, men det borde väl rimligen inte kunna påverka färddatorn. Har sökt på forumet efter liknande trådar, men bara hittat någon enstaka gammal tråd för äldre modellen. Har färddatorn gjort sitt eller är det något enklare fel? | |
|
Hej, Normalt brukar sökfunktionen här hjälpa, men idag är den trött… Så jag googlade och hittade den här tråden (på AP): Länk Det finns nog fler, om du söker. Felet verkar ha lite standard över sig. /Lennart |
|
|
Hej! Tack för länken! Ja, försökte söka efter gamla trådar, men sökfunktionen var nog trött. Ett förtydligande bara för en "noob". Jag antar att "ccc" i länken du skickade avser klimatanläggningen, eller syftar det på något annat? Vi har ju också haft problem med ACn, kan det hänga ihop? Det felet i sig beror dock på läckage i kondensorn (tror jag det var) enligt vår mekaniker som tillsatt spårämne när vi fyllde på kylmedium tidigare. Vi har inte lagat ACn än men hade tänkt göra det inom kort nu när den behövs igen. |
|
|
På den gamla goda tiden bestod bilens navigator av en dator med dvd-spelare (ännu tidigare cd-spelare). Den ersattes så småningom av en navigator med hårddisk. Enheten kallas ccc och har nog med hela iDrive-funktionen att göra. Jag vet inte så mycket mer. Det fanns även en generation cic . Tror den kom före. Men kolla här. Länk AC(C):n har inget med detta att göra. /Lennart |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.