AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
876

320i touring e91 2007 missljud drivlina?

En
3
Enduro
320i Touring-07
Hej, finns många trådar i ämnet men jag har letat och hittar inget som
Passar in riktigt, jag har ett missljud som låter väldigt likt "slitet lager ljud" dovt malande, det låter som det kommer från baksäte/skuffen,
Det låter direkt när man kör iväg och på alla växlar samt vi motorbroms
Men tystnar direkt när man trampar in kopplingen eller rullar i friläge
Jag har funderat på om det har med lådan att göra, kardan, diff eller drivaxlar, men innan jag försöker att palla upp den för att snurra vicka och känna vad det kan vara så tänkte jag kolla med er som haft liknande problem om vad man ska kolla efter och vad som eventuellt var lösningen
i erat fall.

Ma
1.335
Matthias
328i GT - 2016
320dT - 06
Lexus RX400h - 06
Ja, det finns ju en del lager i drivlinan, så det låter som om du måste hissa upp bilen och börja titta. Du kan troligen utesluta hjullager då de låter när man svänger, men värt att testa åklart. Annars är bakaxelklumpen en kandidat, men också lagret som kardan hänger i, typ mitt på (men då brukar också 'klonk' finnas med i symptomen).
bl
2.294
blixten
325i -88
Hur långt har bilen gått?
En
3
Enduro
320i Touring-07
Ca. 21000 mil

bl
2.294
blixten
325i -88
Jag hade börjat med att byta "mellan" lagret på kardanaxeln och samtidigt bytt hardyskivan. De delarna är ganska slitna efter 21 000 mil och kan mycket väl vara orsak till dina problem.
bl
2.294
blixten
325i -88
Kan ju vara läge att byta olja i differentialen också. Om det inte är gjort nyligen.
En
3
Enduro
320i Touring-07
Tack för tipsen !
Återkommer med uppdatering när jag pallat upp bilen.

AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Hej
För mig låter det som det är utrampningslagret som låter, eftersom du nämner att du trycker ner kopplingen så försvinner oljudet.

Lycka till
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.