|
|
|
|---|---|
|
Hej Ett tickade ljud från motorn (B48) resulterade i kamkedje fel enligt BMW :( Bilen har gått 9000mil,alltid följt allt som den säger med service. Hur fan kan den bli kass efter 9000mil? Någon mer som upplevt detta? Med vänlig hälsning,Martin | |
|
Har du haft bilen länge? Man vet ju aldrig hur tidigare ägare framfört bilen. Vet du att de inte är skruvad mätare? Om bilen framförts på någorlunda normalt sätt och service och miltal stämmer är det extrem otur. Kan inte va många kamkedjer som ger upp innan 10k mil. Jag skulle lämnat in till en annan verkstad för felsökning och utlåtande |
|
|
Du har kanske helförsäkring med maskinskada. Man ska iaf aldrig lita blint på verkstäders utlåtande Mvh Henke |
|
|
Jag köpte bilen på BMW i Jönköping för ett år sedan. Jag har maskinskada på min försäkring som tur är. Oavsett så är de väldigt konstigt att den ger upp nu. Får se var detta slutar,dom skulle söka mer i kommande vecka för att utreda felet sa dom. Tur att man har super hörsel så man hör konstiga ljud från motorn🤣 hade inte varit kul om hela kedjan gått av och hela motorn rasat. |
|
| Ja, jäkligt trist, om bilen körts illa av tidigare ägare kanske inte turbo mm slitits. Kanske de kan gå igenom skicket på motorn i samband med reparation. Positiva blir att du vet att du har en fräsch kamkedja efter reparation som säkerligen håller bra länge. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.