|
|
|
|---|---|
cars_b |
Har en 528 med orginal-monterad bensin-värmare,hur ställer man in den via tiduret?Saknar instruktionsboken för stereo etc..... |
|
Jag har en 525 ia 94a så jag vet inte om det ser likadant ut som i din bil , hursomhelst så gör jag på följande sätt. Trycker på zeit 2 ggr första trycket står värme av ,vid andra tryckningen så kommer första inställningstiden upp. Man ställer sedan in tiden med knapparna som är precis under displayen ( 10000 1000 100 10), kolla också att du får rätt på am och pm , när tiden är inställd så trycker man på sr knappen , då skall en liten röd lampa tändas bredvid zeit knappen , det visar att den är programerad och klar. Det går även att programera en andra tid också , då trycker man tre ggr på zeit knappen . Hoppas att det inte var allt för krånglig beskrivning. Lycka till |
|
|
klara: Jag har en nyinköpt 530i med bensinvärmare...jag har lyckats programmera den så att den startar...men undrar om man kan reglera värmen (öka),genom att vrida på värmevredet innan programmering t.ex...!? "Jag tänker INTE köpa vingar för pengarna... |
|
| Petri. Jag är lite osäker på den frågan, ska kolla upp det i boken | |
The_Skygazer |
Blev nyfiken, vad har man en bensinvärmare till=? och hur vet man om man har någon? |
|
När jag gör samma på min bil så står det bara Vent, vet inte om jag har någon bensinvärmare eller om det bara är vanlig ventilation? Jag får det bara till att blåsa kalluft, undrar om man kan ställa in mellan att bara Ventiler och Värma????? Mvh Patrik |
|
|
....ventiler = ventilation ..... Mvh Patrik |
|
|
Sandgren>> Tror det är lika på min M dvs att vi knappast har nån värmare...bara ventilation för varma sommardagar. Tur man har motor & kupéutag :)) Tänker du köra din bil in vinter? Vad kör du med för däck isof? |
|
|
I min 540 så får jag bara 00 sec i rutan efter att tryckt på set, och sedan börjar den räkna upp. Kul, jag har en tidtagare :-( Hur gör man för detta med ventilationen? |
|
|
Jag tror det är antingen eller..tidtagare el ventilation. Jag som har ventilation i min bil har ingen tidtagare och tvärtom.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.