|
|
|
|---|---|
|
Tjena , har problem med en airbag på en gammal e90 som jag håller på att göra om till epa åt grabben. Larmar på sensormatta på passagerarstolen, köpte ett motstånd men nu börjar den larma på bältesspännare istället. Någon som vet om det bara går att stänga av den i ISTA+ eller kanske vet hur många ohm motståndet måste vara på för att få bort larmet för bäletsspännaren | |
|
Hej, det verkar ju skumt att ny felkod kommer efter monteringen. Monterade du även "Bältesvarnings-tystaren" i stolens huvudkontakt? Isåfall kanske något hände då som gjorde att det blivit glapp till bältesspännaren? Koda bort bältesspännaren (eller andra delar av SRS-systemet) går inte med Ista, det gör man med NCS-Expert som ingår i ett Inpa-kit. Mvh Ola Min OBD-shop: Länk Mina bilar: Länk |
|
|
Japp jag har ett motstånd för den också. Kan iofs hända att den e pajj.... Vet du hur många ohm det är i den. Köpte den av dig tillochmed tror jag nu när jag ser din signatur |
|
|
Det är bara för bältesswitchen, inte bältesspännaren. Jag hade tagit isär stolens huvudkontakt och kollat att allt sitter ordentligt. Följ kablarna från laddningen på spännaren så du ser vilka de är. Mvh Ola Min OBD-shop: Länk Mina bilar: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.