|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har just fått utrustningslistan på min 535iA -91 och till min förvåning finns bla HDC (Hill Descent Control). Har letat som en galning på nätet efter info men hittar bara hänvisningar till nya BMW:s (även andra märken har det och kallar det likadant). Är det någon vänlig själ som vet hur HDC:n på E34:an är utformad? Om det är samma som till X5:an i funktion. Tack för all eventuell hjälp (och, ja, jag ska testa så fort vinterdäcken är på!) Rasmus | |
|
Har du verkligen förkortningen HDC utskriven på det viset?? Dom har inte missat skrivningen så det ska var EDC?? Mig veterligen är den funktionen som finns på X5:an en lösning man plockat från Range Rover som uteslutande fungerar för ett fordom med 4WD. |
|
|
Det kan omöjligen vara HDC i den funktionen som X5 har, x5 var den första som hade det från BMW som sail säger. EDC blir jag osäker på, mitt minne är att det bara fanns till v8:orna from 09.92 men där är jag inte hundra, korreigera mig gärna. Mvh Asken |
|
|
Tackar för svaren. Det står exakt som följer: 213A HILL DESCENT CONTROL (HDC). Tycker också att det verkar skumt, men papperna kommer direkt från BMW själva. Fler ideér om detta är synnerligen välkomna! Mvh Rasmus |
|
|
Fel i BMW's datorer, utan tvekan!!!! Med vänlig hälsning //Kalle ______ Länk |
|
|
Om man kollar här: Länk så står 213 för ASC. Har du det? MVH David Öfverdahl-Forslöf BmwCS #4984 |
|
|
Hej igen. Vill bara lägga till att verkstaden som fixade uppgifterna har jag givetvis frågat och de tycker det verkar lika konstigt som ni. Det som också vore intressant att veta är hur de olika utrustingskoderna är beskaffade. Bilen har något som kallas Tysklandsutförande (vad är det?) som tillval, men ingen ASC eller farthållare angiven, men det finns ändå och verkar inte eftermonterat. Vet någon var man hittar sådan info? Mycket glad för all hjälp om detta. Mvh Rasmus |
|
|
Tackar för hjälpen! Då verkar BMW ha blandat ihop saker och ting, har mycket riktigt ASC. Skrev på ett nytt inlägg medans ni snabba rackare postade svaret på det! En skum sak: Deutschland-ausfuehrung har på mitt papper kod 801a, stämmer ju inte med optioncode-sidan... Mvh Rasmus |
|
|
Måste även tillägga att jag också har 335 M technic sportpaket. Har någon en idé om varför dessa koder inte stämmer/inte finns med i listan? Och vad ingår i ett sådant paket? Är det bara utseende eller även chassi-paket? Mvh Rasmus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.