|
|
|
|---|---|
|
Behöver man verkligen lufta systemet vid kompressorn, när man byter bakre fjädringsbälg på en F11? Vad händer om man, först plockar ur säkring 182, sedan punkterar den gamla bälgen med något vasst, för att därefter byta till en ny bälg. Det skulle underlätta att slippa lossa paneler som skummer kompressorn. | |
|
Hissa upp bilen lossa slangarna vid kompressorn, låt luften pysa ut. Demontera montera, fasa av kanten på slangen innan du för in den i bälgen. Sänk ned bilen tills avståndet mellan hjul och skärmkant är lagom, slå på tändningen, låt kompressorn fylla på, sänk ned, färdig. |
|
|
@robert. Jo jag vet. Har gjort det tidigare. Men jag funderade på varför man behöver lufta vid kompressorn, när man lika gärna kan punktera bälgen. Den skall ju ändå bytas. Ligger man på garageuppfarten och mekar, så skulle det underlätta om man slapp ta bort panelen bak och kompressorlådan. Finns det någon som punkterat bälgen, och om inte, varför. |
|
| Har bytt på F11 genom att punktera bälgen, fungerade fint. Plockade bort säkringen innan. | |
| Jag satte en borr i bälgen utan att plocka bort säkringen. Inga problem. | |
|
Det fungerade utmärkt att punktera den gamla bälgen, utan att lufta systemet vid kompressorn. Betydligt enklare att kunna göra allt jobb från sidan av bilen i stället för att ligga under. Det tog mig ca 20 minuter att byta bälgen på garageuppfarten. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.