|
|
|
|---|---|
|
Hej! För ca 1,5 år sen fick jag ett problem med att mina elinfällda backspeglar inte fälldes ut när jag låste upp min bil och ville inte heller fällas ut på ett bra tag. Och även allting i förardörren hade slutat fungera (knapparna till fönsterhissarna, bakluckeknappen, mm) till en början men för att sen lite då och då komma till liv igen.. det glappade helt enkelt. Det blev ett samtal till BMW och bilen lämnades in på felsökning och det visade sig vara elektroniken i backspeglarna som hade gett upp. Verkar va ett hyfsat vanligt problem. Mer info här: Länk Länk Det byttes ut på garantin och allt va frid och fröjd fram tills nu igen. Nu har jag fått samma bekymmer återigen och jag har hört av mig till BMW men nu har jag ingen garanti kvar och dom vill absolut inte ta den här kostnaden. Hur ska man gå till väga? Någon slags Reklamationsrätt har man väl när samma typ av problem har dykt upp igen? | |
|
Du kan ju försöka reklamera men efter 6 månader ska du visa att felet fanns från början (i detta fall låter det som en dålig konstruktion/produktion). Men att reklamera är inte lika lätt som att hänvisa till en garanti, räkna med att kavla upp ärmarna och argumentera för din sak om du ska lyckas om de är motsträviga. Har du köpt bilen ny hos ÅF du kommunicerar med? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.